VolleyClub - Romania ?
Dupa cum ziceam datile trecute arta jogleriei a inceput sa fie practicata si in foarte mult orase din provincie ( multumiri Bistrita, Cluj Napoca,Oradea, Zalau, Giurgiu, Timisoara, Sibiu, Satu Mare...ordinea e aleatorie) si asta nu poate decat sa ne bucure pe noi, pe toti; comunitatea Juggling Culture creste, creste si speram noi, nu se mai opreste.... :)
Pana la a calca pe urmele tarilor vestice e cale lunga, dar ne-am propus sa trasam anumite tipare, ce ne vor mentine in ton cu practicile occidentale pentru ca, nu-i asa? tot ce e nou si extravaganta ne atrage; in jonglerie ne pune in alerta spiritul competitional si imaginatia, iar savoarea unui nou joc e mai mereu de nestavilit.
Succesul intampinat cu articolul "JolleyStick - o nebunie de jonglerie" ne-a ambitionat sa ramanem perseverenta in cautarea de noi si noi provocari, pentru voi, iar propunerea de astazi - VolleyClub - speram sa-i calce pe urme, cu brio.....
VolleyClub-ingul este un joc practicat pe un teren tipic de volei cu ajutorul maciucilor. Provocarea consta in a pasa o maciuca peste fileu, de la o echipa la alta si de a-i provoca pe oponenti fie sa scape maciuca fie sa esueze in a o trimite inapoi.
REGULI DE BAZA.
ECHIPELE , doua la numar, sunt formate, fiecare, din 3 membrii.
Inaintea inceperii jocului, punctul de start se decide intre capitanii echipelor, prin aruncarea monedei. Castigatorul alege fie ocuparea unei parti a terenului, fie servirea primei aruncari. Indiferent de decizia luata, la inceputul setului 2, regulile se shimba analog, in functie de prima decizie. Procesul tragerii la sorti se repeta la inceputul setul 3.
PUNCTAJ-ul se modifica la fiecare "faul", echipa adversara castiga un punct.
Setul se considera incheiat atunci cand prima echipa acumuleaza 15 puncte, dar diferenta trebuie sa fie de minim 2 puncte, pentru ca 15 sa se considere prag final. Daca scorul este 14-14, jocul continua pana in momentul in care, intre echipe exista prima diferenta de 2 puncte.
Jocul se considera automat castigat de o echipa daca, spre exmplu, catiga 2 seturi din 3.
Echipa care marcheaza ultimul punct dintr-un set va fi cea care va deschide noul set.
SERVIREA este actul ce presupune lansarea maciucilor in joc si se realizeaza de catre jucatorul din ultimul rand (capat teren), din dreapta. Acesta da drumul unei jonglerii cu 3 maciuci, stil "cascade", si o da mai departe pe cea marcata pentru aruncari din zona mentionata pentru servire catre orice jucator din primele doua linii (apropiate de fileu). Inaintea acestei actiuni, cel care serveste trebuie sa strige "serviciu" urmat de toti pasii de mai sus.
Servirea presupune aruncari, pe sub mana.
Blocarea servirii este considerata ilegala.
Fiecare jucator ce urmeaza un serviciu, are dreptul la o incercare. Pot aparea situatii de "fault" cand:
- Maciuca atinge fileul sau unul dintre coechipieri.
- Maciuca este pasata pe sub fileu.
- Maciuca iese in afara perimetrului marcat al terenului de joc.
Serviciul este eronat si se poate relua in cazul in care maciuca atinge orice suprafata, obiect (exceptie facand partile corpolui unui jucator) sau zone din afara terenului dupa ce a fost prinsa de un adversar.
Serviciul va fi realizat prin rotire, dupa regula acelor de ceasornic. Jucatorul din pozitia dreapta, primul rand, este cel ce-i urmeaza actualului jucator la servire. Pozitiile jucatorilor se pot schimba complet doar dupa un ciclu complet de serviri.
SERVIRI PERMISE SI NEPERMISE
Maciuca destinata pentru aruncari peste fileu poate fi rulata de fiecare jucator o singura data (ciclul cascade poate fi realizat o data). Autopasele nu sunt permise.
Urmtoarele situatii sunt penalizate si considerate "fault" daca se petrec in momenetele de joc:
- Maciuca de joc atinge orice suprafata, obiect sau petic de sol, exterior terenului, fiind in prealabil atinsa de un adversar. Maciucile pot fi manuite doar din afara propriei parcele de teren.
- Un jucator atinge parcela de teren a echipei oponente.
- Un jucator atinge fileul.
- Mana sau mainile unui jucator ajung peste fileu, in partea de teren a echipei adverse.
- O echipa atinge maciuci de joc de 4 ori inainte de a o pasa echipei adverse.
- Un jucator lanseaza maciuca peste zona de acces a echipei adverse.
- Un jucator atine succesiv de doua ori maciuci de joc sau acesta atinge de doua ori corpul acestuia. Maciuca poate sa atinga diverse parti ale corpului simultan, atunci cand trebuie prinsa, dar micile eronari si stangacii daca se finalizeaza printr-o aruncare sunt considerate corecte.
- Un jucator scapa una dintre cele trei maciuci, inaintea unei pase.
- Un jucator scapa una dintre cele doua maciuci inaintea prinderii maciucii de joc (spre exemplu, un jucator care pierde cel putin o mana ii este nepermis sa mai joaca pana la cumularea primul punct).
- Un jucator tine intre mana mai mult de 1 maciuca.
Acest ghid este utilizat in cadrul competitiilor europene marca EJC, accesibil noua prin intermediul EJA (European Juggling Association), carora le multumim.
Juggling Culture recomanda cu mult entuziasm atat JolleyStick, cat si VolleyClubingul. Abia astept sa ne trimiteti fotografii cu voi jongland, iar celor inca neinitiati le recomand sa se inarmeze cu o doza de rabdare, entuziasm si pofta de joaca pentru ca rezultatul lor va fi pe masura, promit.
Pentru cele mai colorate si performante modele de maciuci accesati Juggler.ro - Maciuci.
-->